Najlepsza KANCELARIA PRAWNA 24h to zespół skutecznych prawników! Pomoc prawna i darmowa analiza. Skuteczne działanie w celu uzyskania odszkodowania i dochodzenia wszelkich roszczeń. Szkody górnicze, poślizki, upadłość to nasze specjalizacje. Adwokat, Radca Prawny i Windykator
728-838-858
kontakt kancelaria prawna adam marzycki
biuro@kancelariaprawna24h.pl

Sprawy konsumenckie i pomoc prawna dla firm

Sprawy konsumenckie i pomoc prawna dla firm

Reklamacje i obrona przed nieuzasadnionymi reklamacjami

Reklamacje, obrona przed nieuzasadnionymi reklamacjami, roszczenia konsumenckie, to temat rzeka. Wystarczy zobaczyć ile artykułów znajdziemy na stronach wyszukiwarki google – zapraszamy do bezpłatnej konsultacji prawnej osoby fizyczne i przedsiębiorców: biuro@kancelariaprawna24h.pl

Sprzedawca Cię oszukał? Sklep nie chce przyjąć reklamacji, bo zgubiłeś paragon? Kupiłeś przez internet towar, który nie spełnia Twoich oczekiwań? Dostarczony produkt nie jest zgodny z umową? Zleciłeś remont mieszkania, a firma budowlana nie chce poprawić usterek?

Nie daj się oszukać, masz prawo do……, a Kancelaria Prawna 24h pomoże Ci skutecznie wyegzekwować Twoje roszczenie!

Reklamacje – Roszczenia reklamacyjne – warto zapoznać się z poradami UOKiK

Obowiązujące normy prawa cywilnego często wykonują Dyrektywy Unii Europejskiej i w bardzo dobry sposób zabezpieczają interes konsumenta. Mało kto wie, że poza kodeksem cywilnym obowiązuję Ustawa o Prawach Konsumenta oraz Rejestr Klauzul Niedozwolonych, który wskazuje wprost jakie klauzule umowne są zakazane. Jeśli przedsiębiorca stosuje daną klauzule abuzywną np. w swoim regulaminie (a takowe niedozwolone zapisy posiadały regulaminy nawet największych firm typu Allegro oraz banki) to i tak ów zapis nie obowiązuje konsumenta. Co więcej poza ww. aktami prawnymi istnieje wiele ustaw szczególnych (np. prawo bankowe, ustawa o swobodzie działalności gospodarczej, ustawa o zużytym sprzęcie elektronicznym, ustawa prawo pocztowe, ustawa o języku polskim, ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, itd.), które nakładają szereg obowiązków na przedsiębiorców, a w przypadku ich niespełnienia kupujący uzyskuje dodatkowe prawa.

Jednak na co dzień klienci, w tym w szczególności konsumenci nie są świadomi swoich praw i na przykład składając reklamację dają się „wrobić” w reklamację z gwarancji, która najczęściej jest instytucją mniej korzystną niż reklamacja z ustawy o prawach konsumenta bądź z rękojmi. Również częstym przypadkiem wykorzystania konsumenta jest nie przyjęcie reklamacji, gdy klient zgubił paragon, a przecież klient ma udowodnić zakup i nie musi to być dowód w postaci paragonu, zwłaszcza, jeśli płaciliśmy kartą lub inna osoba robiła z nami zakupy.

Jednak najważniejsze to aby od początku złożyć reklamację w właściwej formie i zachowaniem odpowiedniej procedury, bo gdyby musiał dojść do procesu to chociaż konsument korzysta z wielu domniemań to pozycja powoda będzie znacznie słabsza, jeśli w początkowej fazie domagał się w sposób niewłaściwy spełnienia swoich świadczeń lub dokonał niewłaściwego wyboru instytucji reklamacji.

Dlatego jeśli Ci zależy na skutecznym rozwiązaniu swojej reklamacji, przekaż sprawę naszej kancelarii zamiast zawierzać tzw. „złotym poradom internetu”, bo:

  • każdy przypadek jest inny;
  • opisane sytuacje faktyczne mogą zawierać właściwą poradę jednak odnoszącą się do innego (już nieaktualnego) rozwiązania prawnego (np. parę lat temu nie było ustawy o prawach konsumenta ale obowiązywały zupełnie inne dwie ustawy o podobnym zakresie prawnym);
  • internet zawiera tyle prawdziwych co nieprawdziwych informacji i porad.

Opisz swój przypadek biuro@kancelariaprawna24h.pl lub zadzwoń do nas (tel. 728-838-858), a bezpłatnie przeanalizujemy Twoją sprawę!

Nasi prawnicy świadczą również pomoc prawną dla przedsiębiorców niesłusznie pozwanych – jeśli masz problem z nieuczciwym roszczeniem skorzystaj z naszej pomocy prawnej!