Prawo do zwrotu używanego samochodu – czy sprzedający musi zwrócić pieniądze? Kiedy przysługuje zwrot auta? Ukryte wady pojazdu, jak prawa przysługują kupującemu używany samochód?
Zwrot samochodu porady prawne.
Co zrobić gdy w samochodzie ujawnią się wady fizyczne pojazdu? Kto odpowiada za wady pojazdu i czy sprzedawca ma obowiązek przyjąć zwrot samochodu? Należy pamiętać, że w przypadku zakupu sprzedaży pojazdów zazwyczaj nie mamy do czynienia z zakupem w postaci wysyłkowej ani z sprzedażą poza siedzibą sprzedającego. Zazwyczaj sprzedawca nie jest przedsiębiorcą, a nawet w przypadku komisów samochodowych nie dochodzi o wysyłkowej sprzedaży samochodu. Dlatego też, kupujący używany samochód podobnie jak przy zakupie nowego samochodu nie możemy się powoływać na prawo do zwrotu pojazdu w terminie 14 dni. Zakup używanego pojazdu zawsze powinien być przemyślany, a w wielu orzeczeniach przeczytamy o konieczności zachowania należytej staranności. Należyta staranność przy zakupie samochodu oznacza dokonanie niezbędnych czynności przed zakupem. Obecnie już w ogólnodostępnej bazie nr VIN możemy uzyskać wiele przydatnych informacji o historii pojazdu. Warto też odwiedzić stację kontroli pojazdów lub autoryzowany serwis i pobrać rachunki za wykonane badania stanu pojazdu.
Jakie prawa ma kupujący samochód?
W większości przypadków, kupujący używany pojazd w przypadku wykrycia wad samochodu ma praw do skorzystania z prawa rękojmi. W art. 556 kodeksu cywilnego przeczytamy, że „Sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę”. Dodatkowo art. 556 z indeksem 1 precyzuje:
Prawo dotyczące zwrotu wadliwego samochodu wymaga też zachowania odpowiedniej procedury. Należy właściwie złożyć oficjalną reklamację, tj. żądanie, które w pierwszej kolejności winno przewidywać naprawę lub obniżenie ceny. Wiele spraw, w których sprzedawca nie musiałby zwracać pieniędzy, podobnie jak wiele spraw, w których kupujący mógł otrzymać zwrot gotówki kończy się niepowodzeniem z uwagi na niezgodne z prawem działanie. Często to początkowe czynności determinują ostateczny efekt końcowy procesu zwrotu wadliwego pojazdu.
Czy kupujący może zwrócić samochód z uwagi na wady pojazdu?
Porady prawne w sprawie zwrotu samochodu.
Pomagamy nawet w dni wolne od pracy (w godz. 8:00 – 20:00) – telefon 728 838 858
Jeśli chcesz skorzystać z porady prawnej przez telefon (dyskretne porady prawne w sprawach cywilnych) to należy dokonać wpłaty kwoty 99zł
Szybka wpłaty BLIK na numer telefonu 728 838 858 i w tytule wpłaty napisać nr telefonu, na który mamy oddzwonić na nasz koszt.
Jeśli nie możesz dokonać szybkiej wpłaty BLIK możesz dokonać wpłaty tradycyjnym przelewem na dane: Kancelaria Prawna 24h nr konta w banku ING 04 1050 1243 1000 0090 6154 0358
#zwrotsamochoduporady #zwrotgotówkizaauto #czymuszępzryjąćzwrotsamochodu #czyspzredawcamusinaprawićsamochód